Čtenáři tisku mají vysoké zastoupení v cílových skupinách s vyšším vzděláním či příjmy
Čtenáři tisku mají nadprůměrné zastoupení v sociodemografických skupinách populace s vyšším vzděláním či příjmy. Tisk je proto vhodným komunikační platformou pro jejich oslovení komerčním, zpravodajským, lifestylovým a dalším obsahem.
87,3 % vysokoškoláků čte tiskové publikace.
Podíl vysokoškoláků mezi čtenáři tisku dosahuje 21 % oproti 19 % jejich podílu v průměrné populaci.
Obecně s sociodemografické skupině vysokoškoláků o 5 % čtenářů deníků více, než v celkové české populaci a jejich podíl dosahuje 58 % proti 53 %.
Podíl osob s nejvyšším socioekonomickým statutem skupiny A činí mezi čtenáři tisku 25 %, kdežto v průměrné populaci jen 23 %.
V socioekonomických třídách A a B činí podíl čtenářů deníků 57 % na rozdíl od 53 % v průměrné populaci. V případě časopisů je podíl jejich čtenářů v těchto skupinách 81 %, kdežto v průměrné populaci je to 76 %.
Mezi lékaři a pracovníky ve zdravotnictví činí podíl čtenářů deníků 58 %, tedy o 5 % více, než v obecné populaci. U časopisů je rozdíl ještě větší, neboť je čte 84 % příslušníků této skupiny ve srovnání se 76 % v obecné populaci.
Mezi nadprůměrné čtenáře tiskových titulů spadají rozhodně učitelé, u nichž je zastoupení čtenářů deníků 66 %, tj. 0 13 % více, než v průměrné populaci. Také čtenáři časopisů jsou učitelé nadprůměrní, neboť je jich mezi nimi 84 %, tj. o 8 % více, než činí populační průměr.
Nadprůměrnými čtenáři jsou v případě časopisů také manažeři a podnikatelé s podílem čtenářů 78 %.
Zdrojem všech uvedených údajů je one currency výzkum čtenosti tiskových médií v České republice realizovaný pod názvem MEDIA PROJEKT.