Tisk pomáhá porozumět sdělovaným informacím a poskytuje jich více než jiná média
Tisk pomáhá porozumět sdělovaným informacím a poskytuje jich více než jiná média
Existují vědecké důkazy o tom, že tištěná média napomáhají čtenářům lépe pochopit obsah sdělovaných informací.
Také tisková inzerce umožňuje poskytnout spotřebitelům a potenciálním zájemcům více informací o inzerovaném zboží a službách zejména ve srovnání s televizní nebo rozhlasovou reklamou.
Pokud jde o pochopení sdělovaným informacím, nedávno zveřejněná studie výzkumníků z valencijské univerzity, která vychází z výsledků více než 20 různých výzkumů realizovaných v letech 2000 až 2022 ukazuje například, že dlouhodobé čtení tisku zvyšuje schopnost porozumět textu 6 až krát, a to zejména u dětí a mládeže, což je umožněno zejména:
- vyšší kvalitou jazyka v tištěném textu,
- soustředěním čtenářů na čtený text namísto „scanování“ textu digitálního,
- usnadněním pochopení složitějších souvislostí.
Čtení tisku je z hlediska výsledku efektivním zdrojem získávání informací.
Přednosti tiskové reklamy:
- Je vhodná pro věcná a informativní sdělení.
- Je vhodná pro dlouhodobé působení na cílové skupiny.
- Je vhodná pro zvýšení povědomí o značce a produktu.
- Nezpochybňuje se její využitelnost při zavádění nových značek nebo produktů.
- Výhodou je i vnímané univerzálnější využití - není omezena pouze na určité komodity nebo cílové skupiny.
Článek o studii vědců z Valencijské univerzity: Raději papír než displej. Čtení tisku zvyšuje schopnost porozumět textu, zejména u dětí, zjistili vědci.
Konference Unie vydavatelů Čtení tisku rozvíjí myšlení